Four seasons one day deel 2 - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Arjan, Nicolette en Sifra - WaarBenJij.nu Four seasons one day deel 2 - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Arjan, Nicolette en Sifra - WaarBenJij.nu

Four seasons one day deel 2

Door: Arjan en Nicolette

Blijf op de hoogte en volg Arjan, Nicolette en Sifra

24 Oktober 2015 | Nieuw Zeeland, Motueka

S Avonds hebben we een tour geboekt naar de blauwe pinguins. Via een smal pad door de bergen (wat sommigen van ons klamme handen geeft) komen we bij de zee. De pinguïns zien we helaas alleen op nagemaakte nesten, op zee zijn ze alleen met een verrekijker als kleine stipjes te zien. Duur betaald en viel eigenlijk wat tegen.
Via Oamaru rijden we op 13 oktober naar Dunedin. Wij maken eerst een rondtoer door de stad omdat de remmen van onze camper gemaakt moeten worden ( stonk een beetje als we teveel moeten remmen). En later zijn we een paar uur bezig om een nieuwe kachel te kopen aangezien de oude alweer stuk is gegaan. Het seizoen voor de kachels is inmiddels voorbij (ook al is het hier ’s avonds soms heel koud)?! Uiteindelijk lukt het om er een te bemachtigen. De volgende dag toeren we over de Otago Peninsula. Mooi gebied. Van Dunedin rijden we naar Te Anau, de toegangspoort tot oa de Milford Sound, een mooi fjorden gebied. Na een nachtje slapen rijden we een hele mooie route naar Milford. Het weer wordt steeds slechter. Regen, regen en nog eens regen.... Na een tijdje op de camping wordt ons gevraagd de camper te verplaatsen, weg van de bomen, er wordt nog slechter weer verwacht.... Die nacht hebben we enorme buien en veel wind, de camper schudt heen en weer en we hebben allemaal slecht geslapen. De volgende ochtend is het wonderbaarlijk mooi weer en genieten we van een boottocht door de fjorden. Onze volgende stop zijn de gletsjers. Ook hier zit het weer niet mee. In de motregen lopen we naar de Fox Glacier. Wel mooi. Als Nic met Sifra terug loopt ziet Arjan nog een stuk van de gletsjer afbreken, spectaculair! De volgende dagen besluiten we geen helikoptervlucht te doen boven de Franz Jozef Glacier, regen en wolken zitten ons weer in de weg. Via Westport (en nog meer regen) zijn we inmiddels beland in Abel Tasman national park. Vandaag (24 oktober) hebben we schitterend weer gehad en een hele leuke tocht gedaan. Met de boot naar het park, daar gewandeld en met de boot weer opgehaald. Fantastisch mooie natuur hier. Sifra heeft zelf 5 km gelopen, we zijn trots op haar!

• 24 Oktober 2015 - 17:27

Marieke Pomp:

Wat leuk om jullie verhalen weer te lezen! Voor mij allemaal herkenning! krijg er toch wel weer heimwee naar NZ.

Heel veel plezier verder! Ik ben weer benieuwd wat jullie volgende land zal worden:)

Groetjes,
    Marieke

• 24 Oktober 2015 - 19:47

Kirsten:

Lieve mensen, wat heerlijk om zo met jullie mee te mogen lezen en dus ook een beetje mee te reizen. Wat een stoere dochter hebben jullie!! Geniet fijn door en blijf vooral af en toe wat schrijven.
    Liefs Kirsten

• 26 Oktober 2015 - 13:24

Marianne:

Zo leuk om jullie zo te volgen. Nu ook een beetje herkenning m.b.t. de verhalen van mijn dochter Merel die ook een half jaar in Nieuw Zeeland is geweest. Steeds denk ik, wat een mooie tijd maken jullie toch mee! Ik wens jullie nog heel veel meer mooie momenten tijdens jullie reis!
    Groetjes, Marianne

• 27 Oktober 2015 - 19:09

Tanja Schaap:

Spectaculaire foto van de gletsjer zeg! En knap van sifra dat ze zo'n eind heeft gelopen. Zeker spannende wandeling geweest. :)

• 29 Oktober 2015 - 03:17

Gea Bone:

Dag Allemaal,
    Wat zien en beleven jullie veel,leuk om het zo te volgen.
    Arjan.....nog van harte gefeliciteerd!
    Groet uit Bennekom,
    Gea