Noordereiland deel 2 - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Arjan, Nicolette en Sifra - WaarBenJij.nu Noordereiland deel 2 - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Arjan, Nicolette en Sifra - WaarBenJij.nu

Noordereiland deel 2

Door: Arjan en Nicolette

Blijf op de hoogte en volg Arjan, Nicolette en Sifra

15 Oktober 2015 | Nieuw Zeeland, Picton

Na een korte wandeling naar een uitzichtpunt (wat er door het weer dus niet was) zijn we verder gereden naar Wangarai aan de kust. De weg hiernaartoe bleek op sommige plekken erg beschadigd en zelfs weggeslagen te zijn.. Later hoorden we dat er enige weken geleden een harde storm is geweest en overvloedig regenwater die veel schade hebben aangericht. Ook op het strand in Wangarai was erg veel hout van bomen aangespoeld. Bizar om te zien. De volgende ochtend was het mooi weer en besloten we om, in plaats van gelijk naar Wellington te rijden, eerst het dorp te bekijken. Dat was een goede keuze. Stralend weer en eindelijk een plaats die wat gezelliger aandoet dan de rest van de plaatsen waar we tot nu toe geweest zijn. Leuke winkeltjes en terrasjes. Dus heerlijk rond gelopen en op het terras in de zon gezeten. Ook konden we daar in een winkel klei kopen voor Sifra. Dat is iets wat ze erg miste van thuis. Dus sindsdien een extra gelukkig kind! De dorpen waar we onderweg doorheen rijden stellen allemaal weinig voor. Vaak een grote straat/doorgaande weg met winkels, wat café’s, benzine station etc. Erg gericht op gemak en auto’s maar met weinig jeu. Het is vooral de natuur die het land prachtig maakt. De campings zijn hier prima. Men is erg gericht op ‘camper vans’. Je ziet hier nauwelijks tenten. Is ook wel erg koud ’s nachts. Wij hebben nog een bescheiden versie van een camper, je ziet hier ook veel complete woonhuizen voorbij komen. Op de campings heb je warme douches, wasmachines, wasdrogers, keukens en BBQ’s die je kunt gebruiken. Wij maken meestal ook gebruik van de keukens om te koken, makkelijk en scheelt een hoop etensluchtjes in de camper. Vrijwel iedereen is zelfvoorzienend. Er zijn hier onderweg ook eigenlijk geen restaurants etc. Wel mega supermarkten waar wij zo 1x in de vier dagen uitgebreid boodschappen doen. Fijn om ‘gewone’ dingen te kunnen koken als Hollandse pot of Chili con carne oid.
Met de Ferry zijn we inmiddels op het zuider eiland. Verslag volgt nog !

• 15 Oktober 2015 - 14:52

Siem Voogt:

Leuk verslag en mooie foto's zeg. Fijn dat Sifra het ook naar d'r zin heeft! Succes met de campertocht!
    Groet Siem

• 18 Oktober 2015 - 22:12

Hort:

Hi Nic! in Wangarai heeft Olav vroeger gewoond. Leuk dat jullie daar waren.
    Volgens zijn verhalen inderdaad weinig te doen maar oh zo mooi! Lfs! Hort