Hot Beach en verder niets - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Arjan, Nicolette en Sifra - WaarBenJij.nu Hot Beach en verder niets - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Arjan, Nicolette en Sifra - WaarBenJij.nu

Hot Beach en verder niets

Door: Arjan en Nicolette

Blijf op de hoogte en volg Arjan, Nicolette en Sifra

09 November 2015 | Nieuw Zeeland, Paihia

Inmiddels zijn we al weer een tijdje op het Noordereiland van Nieuw Zeeland. Op 25 oktober zijn we gezamenlijk met mijn ouders over gevaren van Picton naar Wellington. De volgende dag scheidden onze wegen zich weer en zijn we in een ruk doorgereden naar Waihi Beach in de Bay of Plenty (zo’n 8 uur rijden). Daardoor konden we de dag erna heerlijk een dag niets doen. Lekker in het zwembad, bubbelbad en genieten van het mooie weer. Erg mooi was de volgende dag ons verblijf in Hot Water Beach. Leuke camping en op loopafstand een bijzonder strand. Wanneer je hier rond laag tij bent kunt je op een bepaalde plek een gat in het zand graven en komt er heet water uit de grond. Zo maak je op het strand je eigen jacuzzi. Vooral Sifra vond het heerlijk!
Op 29 oktober leveren we onze camper weer in en mogen we, samen met mijn ouders, 4 dagen bij Jan en Gill logeren (neef en vrouw van mijn moeder waar we al eerder gelogeerd hebben). Bij Jan en Gill is het erg gezellig en worden we in de watten gelegd. We zijn een dagje naar Auckland stad geweest. Daar hebben we het Auckland museum bekeken. Verder vooral een beetje aangerommeld, wat nieuwe spullen voor m.n. Sifra gekocht etc. Ze is aardig gegroeid en wordt al steeds meer een kleuter. Ook hebben we nog een achterneef en zijn vrouw ontmoet. Leuk om zo je familie te leren kennen.
Na 4 dagen nemen we op 2 november afscheid van mijn ouders. Lastig moment. We hebben het leuk gehad samen. Zij blijven nog twee dagen bij Jan en Gill en vliegen dan naar huis. Gill brengt ons weg naar het vliegveld waar we een huurauto ophalen. Hiermee rijden we naar de Bay of Islands in het noorden. De afgelopen week hebben we een appartementje gehuurd in Paihia met uitzicht op zee, zwembad en bubbelbad. Hier hebben we vooral veel niets gedaan. We hadden geluk met het weer, veel zon. Enige uitstapjes die we gemaakt hebben is een dagje naar Kerikeri, een dagje met het pontje naar Russell aan de overkant en naar een Kauri-bos (enorm grote en oude bomen). Morgen vliegen we naar Taiwan. Op naar ons volgende avontuur!

• 09 November 2015 - 14:07

Tanja Schaap:

Klinkt super!
    Geniet er nog maar even van, want hier zijn de bomen inmiddels bijna kaal en komt Sinterklaas deze zaterdag aan in Nederland.
    Nog heel veel reisplezier!

• 09 November 2015 - 21:15

Fenna:

Wat een belevenissen allemaal! En ook niet altijd zon, begrijp ik, net als hier.
    Het lijkt me grappig als jullie dochter straks bij topografie ook echt een beeld heeft van hoe een boel landen er uit zien.
    Ik lees nog niets over heimwee? Veel plezier in Azië.

• 10 November 2015 - 12:46

Juf Jantine:

Hoi meester Arjan,

We hebben vandaag uw bericht gelezen en hoorden dat u naar Taiwan vliegt. Hoelang moet u dan in het vliegtuig zitten?

Alicia: gaat u hierna ook nog naar China?
    Frans: is Sifra al eens voor bepaalde dingen bang geweest?
    Ramona: Hoi meester, hoe gaat het. Met mij gaat het goed! :)
    Wendy: hoi lieve meester, ik hoop dat u het leuk heeft -> zo te zien wel. Met mij gaat alles goed!
    Bo: hallo meester, heeft u uhm.. uhm... oh nee.. o o... uh.. ja ik weet het! Waren alle zwembaden eigenlijk wel perfect?
    Frederique: als u nog iets tegenkomt in Taiwan wat je in Nederland niet ziet, wilt u dan een foto maken?
    Vincent: als u ook naar China gaat wilt u ons dan een foto sturen van Chinese mensen?
    Roy: Als u naar China gaat, als u dan een mooi gebouw tegenkomt, wilt u dan ook een foto maken? Nog een fijne reis!

Meester Arjan, we hebben op de foto's gezien dat de reis wel erg zwaar is.... Al die foto's in een zwembad of in de mooie natuur, u zult wel erg moe zijn. We hopen dan ook dat u de volgende periode lekker veel kunt relaxen.. daar bent u wel aan toe :).

Groetjes aan iedereen namens,
    Groep Blue

ps. we hebben op de wereldkaart weer een nieuwe punaise geprikt, we zullen binnenkort weer een foto sturen.