Road survival - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Arjan, Nicolette en Sifra - WaarBenJij.nu Road survival - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Arjan, Nicolette en Sifra - WaarBenJij.nu

Road survival

Door: Nicolette en Arjan

Blijf op de hoogte en volg Arjan, Nicolette en Sifra

25 November 2015 | Taiwan, Taipei

Onze volgende bestemming is Taitung mooie tocht langs de kust. Het weer ziet niet zo mee dus weinig tussenstops. Nu lijkt dit een eenvoudige tocht maar dat is het niet. Auto rijden in Taiwan is een enorme uitdaging. Zeker 50 % van de bevolking heeft hier geheel onterecht een rijbewijs. Veel Taiwanezen negeren stoplichten, halen je links en rechts in, voegen in ook als er geen ruimte is of keren of parkeren ineens midden op de weg. We mogen echt van geluk spreken dat we geen ongeluk hebben gehad. De combinatie met Chinese Tom Tom maakt het ook niet altijd even gemakkelijk.
In Taitung is altijd wat te doen. NOT. Onze B en B is prachtig en en de eigenaresse met haar papiertje met Engelse zinnen aandoenlijk.
De mensen in Taiwan zijn erg aardig maar spreken zelden Engels. Leuk als bij lokale tentjes gaat eten, de super om de hoek, maar ook soms lastig vanwege de taal. Bij de wat grotere hotels wordt gelijk de manager geroepen.
De volgende dag, opnieuw langs de oost kust, naar Hualien. Ook hier een gezellige backpacker B&B. Hualien ligt vlak bij de Tarokokloof. Te bereiken via een smalle weg met veel bochten, bruggetjes en Taiwanezen....als je wat wil bekijken parkeer je ergens je auto langs de weg. Mocht er geen ruimte zijn passen we ons gewoon aan zetten hem gewoon ergens neer. Voor de duidelijkheid de locals parkeren ook gewoon in de tunnels. Echt levens gevaarlijk.
Na nog een dagje in de stad zelf vertrekken we naar t vliegveld om onze huur auto weer in te leveren. Deze heeft wel schade opgelopen en we hopen maar dat het niet opvalt.
Na weer een bijna ongeluk, echt 20 meter voor we er zijn, zijn we opgelucht dat we geen huur auto meer hebben de rest van onze reis. Het auto verhuur bedrijf breng ons heel aardig naar het hotel. Dit heeft een zwembad, Sifra middag dus.

• 25 November 2015 - 17:37

Marianne:

Hoi Nicolette,

Wat schrijf je toch leuk, ik zie het helemaal voor me! Wel moeilijk voor te stellen, zo'n ander leven daar!
    Kun je alles nog wel verstouwen, wat jullie allemaal meemaken?
    Echt belangrijk om trouw je verslagen bij te houden lijkt mij, voor later.
    Nou, geniet van alles!

Groetjes,
    Marianne

• 25 November 2015 - 22:17

Hort:

Wauw, adembenemend mooi. Dat dan weer wel :))
    En met gevaar voor eigen en andermans leven, dat dus ook. Gelukkig goed afgelopen allemaal.
    Haha, parkeren en stoppen in een tunnel. Hier zou het op het NOS-journaal het eerste item zijn, op z'n minst.
    Bijzondere avonturen. Leuk om te lezen.
    Have fun! liefs, Hort

• 26 November 2015 - 11:06

Mariëtte:

Wat een prachtige natuur!
    Hoeveel foto's hebben jullie al gemaakt?
    Zo te lezen vermaken jullie je opperbest en
    valt de planning als een mooie puzzel in elkaar.
    Petje af. ( O,nee....op de foto's is het petje op)
    Veel plezier. Groetjes van Mariëtte

• 06 December 2015 - 12:12

Kim:

Wat een avontuur! Geweldig ook z'n duidelijke menukaart haha :)
    Heerlijk op een koude zondagmorgen even weg te dromen in jullie verhalen.
    Heel veel plezier en ik blijf jullie volgen, geweldig!
    Liefs, Kim