Lucky. (Vanuatu deel 2) - Reisverslag uit Port Vila, Vanuatu van Arjan, Nicolette en Sifra - WaarBenJij.nu Lucky. (Vanuatu deel 2) - Reisverslag uit Port Vila, Vanuatu van Arjan, Nicolette en Sifra - WaarBenJij.nu

Lucky. (Vanuatu deel 2)

Door: Arjan en Nicolette

Blijf op de hoogte en volg Arjan, Nicolette en Sifra

27 September 2015 | Vanuatu, Port Vila

Afgelopen week was er een evacuatie van een heel resort vanwege tsunami gevaar na de aardbeving in Chili. ( we hebben enige ervaring) bijzonder is wel dat er pas dagen later achter kwamen dat er evacuaties waren. In ons hotel is nml geen enkele mededeling geweest......?
Het brengt me nog wel op een incident van afgelopen week. Ik (Arjan) was een dagje aan t duiken met twee ander duikers ( medewerkers van een medisch hulpschip wat hier in de haven ligt). Een van deze duikers werd tijdens het duiken zo ziek dat werd besloten om een andere boot te laten komen om hem om te pikken. Op het moment dat ik op de rand van de boot stond om mijn tweede duik te maken was er paniek. In de verte draaide op miraculeuze wijze het uitgezonden hulp bootje met volle kracht rondjes. Als je goed keek zag je ook dat er niemand aan boord was. Wat bleek de jongen had zo’n scherpe bocht met zijn bootje gedraaid dat hij zelf overboord was geslagen. Onze boot ging er op volle kracht heen om eerst de schipper te redden, die gelukkig alleen met een gedeukt ego, in t water lag. Het bootje kon niet gestopt worden. Dus gingen we eerst maar duiken....Toen we boven kwamen was de buitenboordmotor er van zelf mee gestopt. De rest van de week ontstonden er veel grappen en bijnamen. Het werd uit eindelijk captain Lucky. Zonder zwemvest, vaste gezette gashendel, ver van de kust, ... Is dat terecht.
Gisteren zijn we op naar Hideaway island geweest. Het eiland ligt een klein stukje varen voor de kust van Port Vila. Op het piep kleine eiland staat een wat vervallen resort. Lekkere bedjes, schelpen zoeken enz. Om de beurt maken we weer een duikje, de laatste in Vanuatu. Overmorgen vertrekken we naar Nieuw Zeeland. Is je vakantie in Vanuatu afgelopen begint er gewoon weer een nieuwe !

• 28 September 2015 - 18:25

Siem Voogt:

Hé luitjes, leuk reisverslag weer! Je maakt nog eens wat mee. Met Sifra nog steeds alles okay? Hoe is het inmiddels met die zieke duiker? Mooie foto's van het paradijs en veel plezier nog voordat jullie naar Nieuw-Zeeland vertrekken!! Groeten!

• 30 September 2015 - 08:45

Fenna:

Hoi Nicolette,

Wat een prachtige foto's! En wat ben je mooi bruin!
    Ik kende Vanuatu alleen van de schilderijen van Gauguin. En dat jij nou in die verre uithoek geweest bent, heel bijzonder.
    Mis je wel een beetje hier. Ben ineens de langstdienende Inhoudelijk Manager van het MT! Morgen 3 jaar in dienst alweer. Gaat lekker!
    Spreekt Sifra al een beetje Engels? Onze Robert zei op die leeftijd dingen zoals: I can do dopje dicht. Heerlijk.
    Heel veel plezier in Nieuw Zeeland gewenst. Misschien ontmoet je nog wel Nieuw Zeelandse mannen die geen Bruce heten. Die schijnen te bestaan

• 30 September 2015 - 11:27

Marianne:

Hoi!
    Wat een verhaal! En wat een prachtige foto's!
    Zo leuk om te lezen allemaal. Ik reageer niet altijd, maar volg jullie op de voet ;-).
    Wat een mooie tijd voor jullie, om nooit te vergeten.

Lieve groet,
    Marianne

• 02 Oktober 2015 - 21:32

Ellen :

Wat een gave slotzin! Dan begint maar zo weer een nieuwe vakantie!
    Zo te lezen waarderen jullie het en genieten er van, top!
    Ellen