Another Paradise (Vanuatu deel 1) - Reisverslag uit Port Vila, Vanuatu van Arjan, Nicolette en Sifra - WaarBenJij.nu Another Paradise (Vanuatu deel 1) - Reisverslag uit Port Vila, Vanuatu van Arjan, Nicolette en Sifra - WaarBenJij.nu

Another Paradise (Vanuatu deel 1)

Door: Arjan En Nicolette

Blijf op de hoogte en volg Arjan, Nicolette en Sifra

27 September 2015 | Vanuatu, Port Vila

Met een wat kleiner vliegtuig duurde de reis van Fiji naar Vanuatu toch ruim twee uur. Na aankomst kregen we een ketting met schelpje en werden vervolgens naar het hotel gebracht. Vlak aan zee, mooi strand en een prachtig appartement. We sturen wat mailtjes rond om info bij duikscholen te vragen. We besluiten om de komende dagen bij Big Blue te gaan duiken. Hoewel ook hier iedereen wel op Sifra wel passen gaan we toch om en om duiken zo dat zij lekker op t strand of in t zwembad kan spelen. Het duiken is mooi, veel koraal en kleine vissen. De grote vissen worden helaas opgegeten net als de kreeften, krabben etc.
De hoofdstad (lees: het dorpje) is klein met een lokale groentemarkt. Het is tomatenseizoen, dus je raadt het al: vooral heel veel tomaten! Er zijn ook wat souvernirwinkeltjes, een drogisterij waar je allerlei soorten medicijnen kan kopen, overal pinautomaten en veel busjes die rond rijden. Het zijn kleine busjes die je gewoon op straat aanhoudt en die je overal naartoe brengen voor een klein geldbedrag. Super handig. Hiermee zijn we ook een aantal keer naar een hele grote supermarkt geweest, een kleine 10 minuten bij ons vandaan. We hebben een keuken in ons appartement en het is fijn om zelf te kunnen koken. Uit eten is hier behoorlijk duur. Ook het eten in de supermarkt is niet goedkoop maar wel veel beter te betalen dan elke dag uit eten. En er gaat niets boven een Hollandse pot aan het andere eind van de wereld nietwaar!
Je ziet op plekken nog wel de schade van de orkaan een half jaar geleden. Men repareert zo hier en daar nog wat. In de haven ligt nog een aantal half gezonken boten/jachten, men kan/wil het niet betalen om deze op te ruimen. Ook het koraal heeft schade geleden. Maar buiten dat gaat het leven hier weer gewoon door en genieten wij volop! Wat een luxe om zo heerlijk te relaxen!