Bula bula - Reisverslag uit Fiji Islands, Fiji van Arjan, Nicolette en Sifra - WaarBenJij.nu Bula bula - Reisverslag uit Fiji Islands, Fiji van Arjan, Nicolette en Sifra - WaarBenJij.nu

Bula bula

Door: Arjan en Nicolette

Blijf op de hoogte en volg Arjan, Nicolette en Sifra

13 September 2015 | Fiji, Fiji Islands

Begin van de week bezoeken we een schooltje op het eiland Mana. De school wordt gerund door een lokaal schoolhoofd. Het personeel bestaat verder uit jonge leerkrachten uit Australië en Nieuw Zeeland. Zij doen hier vrijwilligers werk. Mooi initiatief alleen bijzonder dat deze leerkrachten hier voor 12 dagen komen. Best lastig voor de leerlingen. Wel kleine klasjes van ongeveer 10 leerlingen.
De rest van de week verblijven we op t hoofdeiland van Fiji. Het hotel is prachtig, het eten verrukkelijk, personeel super aardig en Sifra geniet vooral van t zwembad. Wij besluiten om hier nog wat duiken te gaan maken. Hoewel het personeel met alle liefde op Sifra wil passen duiken we toch om en om. Het is lastig communiceren met haar in een andere taal en we vinden het ook belangrijk dat ze lekker bij het zwembad kan ‘rommelen’. Sifra heeft t hier erg naar de zin; ze helpt de tuinmannen en speelt ’s avonds mee met de gitaristen in t restaurant.
Het koraal is erg mooi en op sommige duiken zie je hier heel veel schildpadden en af en toe een haai. Verder doen we hier t hier lekker rustig aan. Boekje lezen, we hebben weer internet dus even met opa’s en oma en vrienden skypen en een wasje doen.
Morgen vertrekken we naar Vanuatu ons volgende eiland in de Stille Zuidzee. Heerlijk vooruitzicht.

• 13 September 2015 - 12:18

Marieke Pomp:

Wat heerlijk! Als ik jullie stukjes lees ben ik ook even op vakantie!:) Heel veel plezier verder op Fiji en wat jullie verder nog willen bekijken:)

• 14 September 2015 - 10:09

Mariëtte:

Het ziet er fantastisch, rustig en relaxt uit daar. Heerlijk!
    En wat een leuke foto's van Sifra.
    Hier heeft de herfst zijn intrede gedaan, dus een groot contrast met daar.
    Leuk om op de hoogte te blijven van jullie avonturen.

Veel plezier, groetjes van Mariëtte

• 14 September 2015 - 10:54

Siem:

Fijn dat Sifra het zo naar d'r zin heeft. Mooi weer, hier niet:-) Prachtige foto's en veel plezier op het volgende eiland. Ben benieuwd naar de volgende foto's! grtz!

• 18 September 2015 - 19:55

Freek En Charissa:

Hé luitjes, wat een mooie berichten! Wij hebben niet zoveel van die extra reisverhalen opgedaan, maar er komen wel direct herinneren aan duiken boven in wateren waar je hetzelfde zicht hebt als in Nederland boven de waterlijn. We genieten met jullie mee. Top dat Sifra er ook zo van geniet, dat maakt het compleet. Keep enjoying en stay healthy!