De Lama's enzo - Reisverslag uit Putre, Chili van Arjan, Nicolette en Sifra - WaarBenJij.nu De Lama's enzo - Reisverslag uit Putre, Chili van Arjan, Nicolette en Sifra - WaarBenJij.nu

De Lama's enzo

Door: Arjan en Nicolette

Blijf op de hoogte en volg Arjan, Nicolette en Sifra

24 Augustus 2015 | Chili, Putre

Vandaag (zaterdag 22 augustus) zijn we hoog ( tussen de 3500 en 4500 meter) in de bergen. Daar moet je het rustig aan doen, dus op hoogtepunten tijd voor ons reisverslag van onze eerste dagen in Chili. Na de vlucht van Ecuador naar Chili hadden we nog een binnenlandse vlucht naar Calama in t noorden. In Calama is niet veel te beleven behalve dat we een huurauto gaan ophalen. We kwamen daar laat aan en stonden wat verloren voor de verlaten luchthaven. Na wat speuren op de parkeerplaats vonden we toch een taxi. Het ontvangst was bizar. De balie medewerker verdient de hoofdprijs voor de meest ongeïnteresseerde, chagrijnige balie medewerker die we in jaren reizen zijn tegen gekomen. De volgende ochtend was ons humeur gelijk goed toen we even ‘ een rondje dorp’ gingen doen en we terecht kwamen in een geweldig lokaal feest. We hebben geen idee wat er te vieren viel, we zagen een soort Maria op de schouders gevold door een carnavalsoptocht met prachtig uitgedoste mensen en muziekgroepjes.
Met onze huurauto vertrokken we ’s middags naar San Pedro de Atacama. Het dorp ligt op zo’n 2400 m. Bij binnenkomst maakten we gelijk een goede indruk door met onze huurauto de autovrije hoofdstraat in te rijden . De druk gebarende mensen begrepen we net iets te laat....
Het dorp heeft een bijzondere sfeer. Veel huizen zijn opgetrokken uit rode klei. Kleine smalle straatjes met kleine winkeltjes en restaurantjes. Onze B&B ziet er leuk uit. Wel is het hier enorm koud. Het vriest op deze hoogte ’s nachts. Bij nadere inspectie van onze kamer bleken onze bedden uitgerust met elektrische dekens !
Vanuit Atacama hebben we de eerste dag een zoutvlakte bezocht met flamingo’s. De volgende dag een prachtige tocht door een vallei in de Altiplano. Een mooi en grillig landschap, enorme zandduinen met daarboven een strak blauwe lucht.
De volgende dag reizen we naar Iquique aan de kust. Het is een heel eind rijden en besluiten maar vast te gaan tanken in San Pedro, want tankstations zijn hier schaars. Dat werd een onverwachte rondrit door t dorp.. Veel vragen in ons beste Spaans

• 24 Augustus 2015 - 10:05

Margriet:

Mooi Arjan! Wij zijn hier weer begonnen met school, het is maar even dat jij dat weet.... geniet!!!

• 24 Augustus 2015 - 19:05

Wilma Weidgraaf:

He Arjan, Sifra en Nicolette, wat mooi om te lezen zeg! geniet samen, groetjes Wilma

• 24 Augustus 2015 - 22:01

Lieke Aan De Stegge:

Wat leuk om jullie verhalen te lezen. Geniet ervan! Wat heerlijk.

• 24 Augustus 2015 - 22:40

Clarinda:

Hi mensen,

Bizar en wondermooi om jullie avonturen te lezen. Hier is het circus weer begonnen :) Prachtig hoe jullie in een andere tijd en in een ander klimaat leven. Knuf voor die kleine! Geniet!

Liefs,

Cla

• 25 Augustus 2015 - 21:30

Danielle:

Fantastisch! Gek om zonder jou te starten, maar jij zit prima waar je zit! Heb het goed!