India land of many faces and faeces part 1 - Reisverslag uit Udaipur, India van Arjan, Nicolette en Sifra - WaarBenJij.nu India land of many faces and faeces part 1 - Reisverslag uit Udaipur, India van Arjan, Nicolette en Sifra - WaarBenJij.nu

India land of many faces and faeces part 1

Door: Arjan en Nicolette

Blijf op de hoogte en volg Arjan, Nicolette en Sifra

12 Januari 2016 | India, Udaipur

Op 2 januari vertrokken we van Pushkar naar Udaipur. Een leuk stadje aan een meer. Het laatste stukje konden we niet met de auto door de smalle straatjes en gingen we verder met de tuktuk, leuk. Ons hotel zat midden in de stad, mooi uitzicht op het meer en met een leuk restaurant op het dak. De volgende ochtend werden we opgehaald door de gids die ons eerst meenam naar de Jagdish tempel. Wel mooi om te zien. Vervolgens op naar het City Palace, een groot paleis in het midden van de stad. Mooi om te zien en ook deze gids gaf ons duidelijke aanwijzingen vanuit welke hoek we de foto’s moesten maken. Gelukkig was hij zelf niet gespeend van enig talent, dus ongeveer al die foto’s die hij van ons maakte zijn (helaas) mislukt.... Aansluitend hadden we een boottocht over het meer naar het zomerpaleis in het water. De middag hebben we door de kleine straatjes gelopen. De volgende ochtend vertrokken we naar Jodhpur met onderweg een stop in Ranakpur. Daar staat een prachtige Hindu tempel. Strenge controle bij de ingang, er mag geen eten en drinken mee naar binnen, je mobiel mag niet mee etc. Een mooie tempel en zeker de moeite waard om gezien te hebben. In Jodhpur aangekomen worden we afgezet bij ons hotel: de Pal Havelli. Een prachtig voormalige Havelli (koopmanshuis) midden in de oude stad. Erg leuk om hier te verblijven! ’S Avonds eten we op het dakrestaurant met uitzicht op het Mehrangarh fort. De volgende ochtend (5 januari) brengen we een bezoek aan het fort. Gewapend met een audioguide hebben we dit keer de tijd aan onszelf. Prachtig fort en indrukwekkend hoe ze dit in de 17e eeuw konden bouwen. Wel weer heel veel mensen die met Sifra op de foto willen of haar proberen aan te raken. Soms vragen ze het netjes of ze een foto mogen maken maar vaak gaat het ongevraagd. Het irriteert ons steeds meer en we besluiten dat we dit niet meer willen, Sifra gaat bij niemand meer op de foto. ’S Middags lopen we door het oude centrum. Ook hier weer veel sjaals, tassen en kruiden (en koeien, poep, getoeter etc.). De dag erna rijden we weer terug naar Jaipur (waar we een week geleden ook waren). Volgens het reisbureau was het een aanrader om hier nog een extra dag te verblijven.