Bakshies India 2 - Reisverslag uit Jaipur, India van Arjan, Nicolette en Sifra - WaarBenJij.nu Bakshies India 2 - Reisverslag uit Jaipur, India van Arjan, Nicolette en Sifra - WaarBenJij.nu

Bakshies India 2

Door: Arjan en Nicolette

Blijf op de hoogte en volg Arjan, Nicolette en Sifra

03 Januari 2016 | India, Jaipur

Dat komt het hotel eigenlijk niet zo goed uit omdat bij het zwembad de lunch voor de bruiloftsgasten wordt geserveerd. Na enige vasthoudendheid van Arjan, wij zijn tenslotte ook gasten, mag Sifra dan toch even in het ijskoude water (wat een stoere meid!). De volgende dag, op 29 december rijden we naar Jaipur. Dit wordt de roze stad genoemd vanwege de roze gebouwen in de oude binnenstad. Er is een roze muur met een aantal poorten. S middags laten we ons door de chauffeur naar de bazaar in de oude stad brengen. Het ziet er wat anders uit dan we ons hadden voorgesteld. Rechte straten met heel veel toeterend verkeer en aan de zijkanten winkeltjes. Veel mensen, bedelaars, druk, chaos, herrie. Sifra vindt het niet echt leuk, stopt vaak haar vingers in haar oren. Ik heb het na een tijdje ook wel gezien. Ze verkopen hier ook allemaal hetzelfde. Veel tassen, sjaals, glitter armbanden, kleding etc. De dag erna hebben we de hele dag een toer met een gids. De 77 jaar oude man is erg trots op het feit dat hij dit al 52 jaar doet, les geeft aan gidsen en de persoonlijke gids van de Maharadja is. We gaan eerst naar het Paleis van de Winden, nemen een foto en rijden via het Waterpaleis verder naar het Amber Fort. We zijn niet de enigen en staan in de file om bij de ingang te komen. Het fort en paleis zijn prachtig. Onze gids is hier duidelijk vaker geweest en vertelt ons steeds vanuit welke hoek we een foto moeten maken. We rijden terug naar de stad en onze gids wil ons nog een bezoek aan een gemstone (edelsteen) fabriekje en textielfabriekje door de neus boren. De eerste weten we af te blazen, aan de tweede kunnen we niet ontkomen. Dus even snel binnen gekeken naar de ‘kleedjes’ en daarna pauze met een lekkere lunch. S middags gaan we naar het stadspaleis en het observatorium. Was een erg leuke toer vandaag. Eind van de middag speelt Sifra nog even bij het zwembad (wederom erg koud water). De dag erna is het oudejaarsdag. We worden weer netjes opgehaald en vertrekken naar Pushkar, een dorpje aan een heilig meer(tje). We komen rond de middag aan en lopen wat door de straatjes. Leuk hier. Wel opvallend zijn de vele kinderen die bedelen en de vrij agressieve bloemenverkopers.