travel report; made in Taiwan part one - Reisverslag uit Kaohsiung, Taiwan van Arjan, Nicolette en Sifra - WaarBenJij.nu travel report; made in Taiwan part one - Reisverslag uit Kaohsiung, Taiwan van Arjan, Nicolette en Sifra - WaarBenJij.nu

travel report; made in Taiwan part one

Door: Arjan en Nicolette

Blijf op de hoogte en volg Arjan, Nicolette en Sifra

19 November 2015 | Taiwan, Kaohsiung

Na onze vlucht op 11 november zijn we met de express-bus naar het centrum van Taipei gegaan. Met de kaart in onze hand proberen we van het busstation naar ons hotel te lopen. Blijkt toch best ver en niet zo makkelijk. Straatnamen worden ook in het Engels weergegeven, maar niet alles staat op de kaart. Een aardige Japanner die in het Engels les geeft op de universiteit van Taipei schiet ons te hulp. Na een paar straten blijkt dat hij het eigenlijk ook niet zo goed weet. Gelukkig spreekt hij (in onze ogen) goed Chinees en na wat vragen, komen we uiteindelijk bij ons hotel. De jetlag valt mee en de volgende ochtend gaan we met de metro naar wat bezienswaardigheden. De metro is ontzettend goed georganiseerd, schoon en snel. We gaat eerst naar de Taipei 101, lange tijd het hoogste gebouw van de wereld (ingehaald door de Burj al Khalif in Dubai) en bezoeken het Chiang Kai Shek memorial. Een enorm groot en ook mooi bouwwerk, indrukwekkend. Vervolgens bezoeken we nog twee boeddhistische tempels. De eerste is mooi en oud. Later zien en horen we hier nog de mensen allemaal gebeden zingen. De volgende dag lopen we eerst nog wat door de stad, veel winkels zijn helaas nog dicht. Ze openen pas rond een uur of twaalf en zijn daarentegen wel de hele avond open. Op straat vallen we midden in soort optocht richting een tempel met veel knal vuurwerk. Leuk! Na een bakkie koffie bij de Starbucks halen we onze huurauto op en vertrekken naar Sun Moon Lake. Doordat we de auto wat later opgehaald hebben arriveren we helaas in het donker. We eten wat en kijken tv op de kamer. De volgende ochtend rijden we een rondje langs het meer. Busladingen met m.n. Taiwanese toeristen en verder niet zoveel bijzonders vinden wij. Zij zijn trots op het enige meer in hun land, het is een bestemming voor veel stellen op huwelijksreis. De wegen zijn hier erg goed en met onze Tom Tom (die onmisbaar is) kunnen we ons goed redden. Het is hier allemaal erg modern en goed georganiseerd. Engels spreken ze hier en daar wel wat, het houdt niet echt over. De mensen zijn erg aardig. En Sifra steelt uiteraard weer de show. Ze staat al weer bij veel mensen op de foto!