Four seasons in one day deel 1 - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Arjan, Nicolette en Sifra - WaarBenJij.nu Four seasons in one day deel 1 - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Arjan, Nicolette en Sifra - WaarBenJij.nu

Four seasons in one day deel 1

Door: Arjan en Nicolette

Blijf op de hoogte en volg Arjan, Nicolette en Sifra

24 Oktober 2015 | Nieuw Zeeland, Motueka

We zijn inmiddels alweer een tijdje aan t rondreizen op t zuider eiland. Het bezoek van t Zuidereiland begon op 5 oktober met een prachtig overtocht door de Marlborough Sounds. Na een tocht van 3 uur vaar je dan door een prachtig fjord de haven van Picton binnen. In Picton gaan we een dagje varen en dolfijnen spotten. Prachtige dag met veel dolfijnen. Arjan is nog met ze gaan zwemmen. Zo gauw ze dolfijnen zien mag je in t water. De truc is dan om veel geluiden te maken terwijl je door je snorkel ademhaalt. Dat is best lastig als je eerst een tijdje naar adem hapt om van de schrik van het koude water te bij te komen. Je voelt je een beetje voor lul staan maar het was wel effectief. Zie foto.
De volgende dag op weg naar Kaikoura ons om walvissen te zien. Bij aankomst was het weer slecht, ze zagen maar een a twee walvissen per keer. De tour is bovendien erg prijzig.We hebben al veel walvissen gezien in Ecuador en besluiten maar om een mooie wandeling te maken langs de kust. Het weer is hier erg wisselend. 4 seasons in one day en dat is ook echt zo. Vooral ’s nacht kan het ook best koud zijn en besluiten om in Christchurch eerst maar eens een kacheltje te gaan halen. Voor die tijd bezoeken we de stad zelf. Na de aardbeving van een paar jaar geleden is er eigenlijk niets meer over van t centrum. De stad is een grote bouwput. Behalve een aardbeving museum, een aardbeving tour...is er niet veel te doen. Wij besluiten om de middag vooral heerlijk op t terras te gaan zitten.
Aan t eind van de middag, op 10 oktober, rijden we naar Akaroa. Op de prachtige terras camping hebben we afgesproken met ouders van Nic. Oma staat ineens voor de neus van Sifra die eerst een beetje beduusd kijkt en daarna heel veel wil knuffelen met opa en oma. Heel leuk om hen te zien en het voelt ook niet alsof we elkaar al zo’n 2,5 maand niet gezien hebben. De volgende dag willen Nic’s ouders wat acclimatiseren en hun camper inruimen. Met z’n tweetjes hebben ze een 6 persoonscamper ipv de geboekte 4 persoonscamper gekregen. Een enorm slagschip waar we veel grapjes over maken ( de ‘Zigeuners’ zijn er weer). Wij rijden een mooie scenic route’, met prachtige uitzichten op de zee.

• 25 Oktober 2015 - 22:11

Connie Siemens:

Geweldig jullie verhalen te lezen. Heel veel plezier met elkaar en opa en oma !

• 26 Oktober 2015 - 08:55

Siem Voogt:

Klinkt allemaal errug goed hoor. En volgens mij zijn jullie nog wel een tijdje weg toch? Leuk dat Opa en Oma er zijn en hopelijk hebben jullie nog prachtig weer voor de boeg. Blijf maar veel leuke fotos maken, maar niet te veel van Arjan. Grtz...:-)

• 27 Oktober 2015 - 19:05

Tanja Schaap:

Klinkt geweldig allemaal! En gezellig dat je ouders er nu zijn Nicolette!