De lama's deel 3 (laatste deel) - Reisverslag uit Putre, Chili van Arjan, Nicolette en Sifra - WaarBenJij.nu De lama's deel 3 (laatste deel) - Reisverslag uit Putre, Chili van Arjan, Nicolette en Sifra - WaarBenJij.nu

De lama's deel 3 (laatste deel)

Door: Arjan en Nicolette

Blijf op de hoogte en volg Arjan, Nicolette en Sifra

26 Augustus 2015 | Chili, Putre

en niets te kiezen. Het menu van vandaag is rijst met kip en salade. Leuk om mee te maken en het smaakt prima. Verder is het dorp heel klein en uitgestorven, niet helemaal wat we verwacht hadden. Ook geen toerist te bekennen, wel wat saai helaas.
Het dorp ligt op 3500 meter hoogte, dus we moeten rustig aan doen. Voor Sifra hebben we een drankje van de dokter gekregen zodat zij minder kans heeft op hoogteziekte. Dit drankje vindt ze uiteraard heel vies, dus met een snoepje in het vooruitzicht, of iets anders krijgen we het erin. Wij zelf hebben vooral de eerste dag last, wat hoofdpijn en licht duizelig. Veel water drinken en weinig bewegen is het advies. De volgende dag gaat het beter. Wel zijn we allemaal snel buiten adem en als je een stukje loopt, met name berg op gaat je hart tekeer. We hadden afgesproken om 08.00 uur te ontbijten. Als we aankomen in de ontbijtruimte staan er wat spullen klaar maar verder niemand te bekennen. Uit de keuken pakken we maar wat brood en beleg, blijft vreemd hier. Na een kwartier oid komt de baas aanlopen. Beetje chagrijnig en wederom zonder enige opmerking/excuus. Voelt niet heel welkom hier. Later lezen we op tripadvisor dat we niet de enigen zijn die dit hier meemaken. Sifra was wel erg blij met onze ‘huislama’s’.
Maar goed, verder hebben we weinig last van de hoogte, dus gister (vrijdag de 21e) zijn we naar Nationaal Park Lauca geweest waar het hoogste meer ter wereld ligt, Lake Chungura, 4500 meter. Op de achtergrond twee vulkanen met besneeuwde toppen. Uit de ene komt rook aan de bovenkant, hopelijk zegt dat niets..... De uitbarsting van de Cotapaxi vulkaan bij Quito zijn we gelukkig net mis gelopen, dus hopelijk hier ook geen gedoe. Het landschap en de uitzichten zijn prachtig! Wel maar een graad of 7/8 en erg koude wind. Op de terugweg spotten we veel lama’s, alpaca’s en vicuna’s (een soort kruising tussen een hert en een lama). Ook vandaag hebben we weer rond gereden, meertjes bekeken en veel dieren gezien. Waren leuke dagen. Morgen (zondag 23 aug) rijden we naar Arica, daar slapen we een nachtje en vliegen op maandag de 24e naar Santiago de Chile.

• 26 Augustus 2015 - 14:12

Tanja Schaap:

Wat een bijzondere omgeving! Jammer dat het dorp wat saai was, maar de omgeving is zeker interessant!

• 26 Augustus 2015 - 21:56

Karin:

Jullie maken in korte tijd al veel mee..Gaaf hoor!!
    Heel veel plezier!!
    Karin

• 27 Augustus 2015 - 08:27

Kim Flierman :

Geweldig om elke keer weer jullie mooie verhalen te lezen! Voor mij een momentje wegdromen:) Heel bijzonder wat jullie allemaal meemaken en zien! Veel plezier! Liefs, Kim

• 27 Augustus 2015 - 12:19

Anne:

Wauw, wat een avontuur. Prachtige foto's ook! Genietze verder

• 29 Augustus 2015 - 18:37

Ellen:

Bijzondere mensen en bijzonder veel nieuwe dieren en gebieden, top hoor! En wij hier de boel opstarten...
    Geniet er van!