Onze reis is echt begonnen ! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Arjan, Nicolette en Sifra - WaarBenJij.nu Onze reis is echt begonnen ! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Arjan, Nicolette en Sifra - WaarBenJij.nu

Onze reis is echt begonnen !

Door: Arjan en Nicolette

Blijf op de hoogte en volg Arjan, Nicolette en Sifra

29 Juli 2015 | Ecuador, Quito

Na een kort nachtje op Schiphol Airport met z'n drieen in het grote bed, zijn we vertrokken naar Ecuador. Helaas gelijk al gedoe bij het inchecken, we konden voor het tweede deel van Madrid naar Quito geen boardingpass krijgen, dat moesten we maar in Madrid regelen. Nou, dat was nog een heel gedoe want er zou iets niet kloppen met de e ticket nummers oid. Na een tijd heen en weer gebel konden we eindelijk de goede documenten krijgen en verder reizen.

In Quito goed aangekomen en met de taxi naar ons hotel gebracht. Daar werden we hartelijk ontvangen door de duitse eigenaresse. De eerste dagen hebben we rustig aan gedaan. Quito ligt op 2850 meter en met wat inspanning voel je dat wel aan je hart. Zaterdag was het Sifra haar dag, lekker naar de speeltuin in het locale park, inclusief braderie en kleedjesmarkt. Ze heeft veel bekijks met haar rode haar, veel mensen vinden het mooi en ze staat al op menig foto van de Ecuadorianen.

De afgelopen twee dagen hebben we de oude stad bezocht, lekker rond geslenterd over de mooie pleinen. Er zijn veel gekleurde koloniale huizen, mooie kerken en kloosters. Vandaag hebben we een klooster van binnen bekeken. Er zijn opvallend weinig toeristen, maar uiteraard al wel de eerste Medelanders gescand. Het weer is prima, een graad of 20. Vandaag wat meer bewolking maar verder veel zon gehad. 's Avonds koelt het wel erg af en slapen we met een extra deken op ons bed.

Sommige mensen dragen traditionele kleding, maar ook hier heeft de legging zijn intrede gedaan. Helaas wordt deze laatste vaak gedragen door vrouwen die dat beslist niet zouden moeten doen. Obesitas, of gewoon vocht vasthouden en zware botten ofzo.....

Gisteren hebben we een dagtour gedaan naar Otalavo waar een grote en bekende markt is, een ander dorpje en een mooi meer. Leuk om wat anders te hebben gedaan. De markt was wel vooral veel sjaals, poncho's etc en bij alle kraampjes ongeveer hetzelfde. Sifra had gelijk een grote Venezolaanze vriendin van 9 jaar waarmee ze de hele trip hand in hand heeft gelopen. Erg schattig.

Helaas lukt t tot nu toe niet om foto's te uploaden, dus helaas bij dit eerste verslag nog geen mooie plaatjes. Hopelijk de volgende keer meer succes.
Zoals jullie misschien merken is dit verslag via een andere website gepubliceerd. We hebben de afgelopen dagen geprobeerd de andere website aan de praat te krijgen maar dat is helaas mislukt. We hebben diegene die zich hadden aangemeld overgeschreven in deze mailingslijst.
Mochten jullie weten dat anderen zich ook willen aanmelden dan kan dat via reisverslaafde.waarbenjij.nu

Groetjes van ons allemaal!

• 30 Juli 2015 - 11:47

Ellen :

Superleuk geschreven

• 30 Juli 2015 - 12:29

Selma Sündermann:

Hallo Nicolette, Arjan en Sifra,

Wat leuk om mee te lezen op jullie reis!!!
    Ik wens jullie heel veel plezier en blijf jullie verhalen volgen!!!
    Heb het goed samen!

xx Selma

• 02 Augustus 2015 - 09:42

Jantine:

Hoi alledrie,

Na zoveel voorbereiding nu dan toch eindelijk gestart, gaaf! Wat bijzonder dat kinderen zich zo gemakkelijk aanpassen en nieuwe vrienden maken, kunnen wij nog wat van leren